SuperoLog is:
Wim
b°b
Sendermen
Joost
Koos

Laatste praters:
BEARWWW (United de Boer): and https://www.bearwww.com ?
www.kieseenuitje.… (Zomer vol liefde): strak wagentje wel. Ziet er goe…
RuSt (Superolog 10 jaar…): Een reunieje, ja!
b°b (Superolog 10 jaar…): Oeh, dat vraagt om een reunië!
RuSt (Superolog 10 jaar…): Gefeliciteerd! Maarre, is het n…
Sndr (Nog steeds te paa…): Verkeren of verkeerden de boeke…
Wim (Trends zonder oor…): Ik vind het wel verstoer… ik he…
André (Trends zonder oor…): Audi is Der Anstichter. Ze schr…
Ben (Nog steeds te paa…): Enigste?
Agnes (Behandelbare Jazz…): Eigenlijk alleen irritatie opge…

-->

Links

Oude SuperoLog

Joost
about:blank
Henkiepenkie
Elke Dag RuSt
Midas Steeman
10e
Mijn Kop Thee
George
Merel Roze
sneeuwblind
Schlijper
bieslog

fileunder
MOMI

SoundSupport.net
Soda P
K-oZ Collective
TegenLog
Syndicatie
Meer blogs...

beleefbaar.nl

Archives
01 Jul - 31 Jul 2002
01 Aug - 31 Aug 2002
01 Sep - 30 Sep 2002
01 Oct - 31 Oct 2002
01 Nov - 30 Nov 2002
01 Dec - 31 Dec 2002
01 Jan - 31 Jan 2003
01 Feb - 28 Feb 2003
01 Mar - 31 Mar 2003
01 Apr - 30 Apr 2003
01 May - 31 May 2003
01 Jun - 30 Jun 2003
01 Jul - 31 Jul 2003
01 Aug - 31 Aug 2003
01 Sep - 30 Sep 2003
01 Oct - 31 Oct 2003
01 Nov - 30 Nov 2003
01 Dec - 31 Dec 2003
01 Jan - 31 Jan 2004
01 Feb - 29 Feb 2004
01 Mar - 31 Mar 2004
01 Apr - 30 Apr 2004
01 May - 31 May 2004
01 Jun - 30 Jun 2004
01 Jul - 31 Jul 2004
01 Aug - 31 Aug 2004
01 Sep - 30 Sep 2004
01 Oct - 31 Oct 2004
01 Nov - 30 Nov 2004
01 Dec - 31 Dec 2004
01 Jan - 31 Jan 2005
01 Feb - 28 Feb 2005
01 Mar - 31 Mar 2005
01 Apr - 30 Apr 2005
01 May - 31 May 2005
01 Jun - 30 Jun 2005
01 Jul - 31 Jul 2005
01 Aug - 31 Aug 2005
01 Sep - 30 Sep 2005
01 Oct - 31 Oct 2005
01 Nov - 30 Nov 2005
01 Dec - 31 Dec 2005
01 Jan - 31 Jan 2006
01 Feb - 28 Feb 2006
01 Mar - 31 Mar 2006
01 Apr - 30 Apr 2006
01 May - 31 May 2006
01 Jun - 30 Jun 2006
01 Jul - 31 Jul 2006
01 Aug - 31 Aug 2006
01 Sep - 30 Sep 2006
01 Oct - 31 Oct 2006
01 Nov - 30 Nov 2006
01 Dec - 31 Dec 2006
01 Jan - 31 Jan 2007
01 Feb - 28 Feb 2007
01 Mar - 31 Mar 2007
01 Apr - 30 Apr 2007
01 May - 31 May 2007
01 Jun - 30 Jun 2007
01 Jul - 31 Jul 2007
01 Aug - 31 Aug 2007
01 Sep - 30 Sep 2007
01 Oct - 31 Oct 2007
01 Nov - 30 Nov 2007
01 Dec - 31 Dec 2007
01 Jan - 31 Jan 2008
01 Feb - 29 Feb 2008
01 Mar - 31 Mar 2008
01 May - 31 May 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Oct - 31 Oct 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Mar - 31 Mar 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Oct - 31 Oct 2009
01 Mar - 31 Mar 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Jul - 31 Jul 2010

Misc
Subscribe with Bloglines
XML: RSS Feed
Powered by Pivot - 1.40.5: 'Dreadwind'

Thursday 31 Oct '02 -

Ok, ik zal eens zeggen hoe ik denk over die NS.

Stel nou, je hebt een ernstig verouderd treinennet. Vervelend. Helemaal als je dan merkt dat de wielen van veel treinstellen "op" zijn. Dan zou je eigenlijk treinen uit de roulatie moeten halen, met vertragingen en uitval op de koop toe nemend. Maar dan gaan alle reizigers declaratieformulieren invullen en moet je zoveel schadevergoeding terugbetalen dat je weken verlies draait. Vervelend.

Stel dat het dan gaat stormen. Erg hard. Dan komen er veel bladeren op de rails. En het is bekend dat treinen daar niet zo hard overheen kunnen rijden, omdat ze anders slippen. Dan kun je natuurlijk ook zeggen dat zeer veel treinen door de hevige storm zomaar enorm versleten wielen hebben. Kan toch? En het mooie is dan dat je geen schade-geld uitkeert omdat dit toch echt wel een geval van overmacht is. Aan een zware storm kun je immers niets doen......

Nederland gelooft dat één dag rijden over een rails met bladeren zomaar 350 treinstellen onklaar maakt, d.w.z. de stalen wielen compleet laat afbrokkelen, zoals op het nieuws werd gepresenteerd? Ik geloof daar geen reet van. Ook omdat ik vorig jaar in de herfst zo'n 3 weken met ernstige vertragingen stapvoets over de probleemgebieden met bladeren werd gereden zonder dat er 350 treinstellen onklaar werden gemaakt.

De stelling van vandaag: NS gebruikt de storm als dekmantel om haar enorm grote berg achterstallig onderhoud te verdoezelen/goed te praten. Wat denk je hiervan? Ik heb eens met een machinist gepraat die mij twee jaar geleden in de besturingsruimte van een "nieuwe" intercity verklaarde dat het materieel van de NS zo ontzettend (onveilig) achterstallig onderhouden werd. "Hier, moet je voelen, dat is slijtage van de wielen, waardoor het grip op de rails enorm verslechterd is."

Over een jaar op tv: DE NS-ONDERHOUDSFRAUDE! HOEZEE, VERMAKELIJK TEEVEE!

Please enable Javascript (and reload this page) to add any comments.

  
Remember personal info?

Emoticons / Textile

Last van spammerts, dus even de volgende vraag beantwoorden aub en ik ga hier geen hints geven... As je het niet weet, ben je het niet waard om hier commentaar te leveren
 

  (Register your username / Log in)

Notify:
Hide email:

Small print: All html tags except <b> and <i> will be removed from your comment. You can make links by just typing the url or mail-address.

terug naar start