SuperoLog is:
Wim
b°b
Sendermen
Joost
Koos

Laatste praters:
BEARWWW (United de Boer): and https://www.bearwww.com ?
www.kieseenuitje.… (Zomer vol liefde): strak wagentje wel. Ziet er goe…
RuSt (Superolog 10 jaar…): Een reunieje, ja!
b°b (Superolog 10 jaar…): Oeh, dat vraagt om een reunië!
RuSt (Superolog 10 jaar…): Gefeliciteerd! Maarre, is het n…
Sndr (Nog steeds te paa…): Verkeren of verkeerden de boeke…
Wim (Trends zonder oor…): Ik vind het wel verstoer… ik he…
André (Trends zonder oor…): Audi is Der Anstichter. Ze schr…
Ben (Nog steeds te paa…): Enigste?
Agnes (Behandelbare Jazz…): Eigenlijk alleen irritatie opge…

-->

Links

Oude SuperoLog

Joost
about:blank
Henkiepenkie
Elke Dag RuSt
Midas Steeman
10e
Mijn Kop Thee
George
Merel Roze
sneeuwblind
Schlijper
bieslog

fileunder
MOMI

SoundSupport.net
Soda P
K-oZ Collective
TegenLog
Syndicatie
Meer blogs...

beleefbaar.nl

Archives
01 Jul - 31 Jul 2002
01 Aug - 31 Aug 2002
01 Sep - 30 Sep 2002
01 Oct - 31 Oct 2002
01 Nov - 30 Nov 2002
01 Dec - 31 Dec 2002
01 Jan - 31 Jan 2003
01 Feb - 28 Feb 2003
01 Mar - 31 Mar 2003
01 Apr - 30 Apr 2003
01 May - 31 May 2003
01 Jun - 30 Jun 2003
01 Jul - 31 Jul 2003
01 Aug - 31 Aug 2003
01 Sep - 30 Sep 2003
01 Oct - 31 Oct 2003
01 Nov - 30 Nov 2003
01 Dec - 31 Dec 2003
01 Jan - 31 Jan 2004
01 Feb - 29 Feb 2004
01 Mar - 31 Mar 2004
01 Apr - 30 Apr 2004
01 May - 31 May 2004
01 Jun - 30 Jun 2004
01 Jul - 31 Jul 2004
01 Aug - 31 Aug 2004
01 Sep - 30 Sep 2004
01 Oct - 31 Oct 2004
01 Nov - 30 Nov 2004
01 Dec - 31 Dec 2004
01 Jan - 31 Jan 2005
01 Feb - 28 Feb 2005
01 Mar - 31 Mar 2005
01 Apr - 30 Apr 2005
01 May - 31 May 2005
01 Jun - 30 Jun 2005
01 Jul - 31 Jul 2005
01 Aug - 31 Aug 2005
01 Sep - 30 Sep 2005
01 Oct - 31 Oct 2005
01 Nov - 30 Nov 2005
01 Dec - 31 Dec 2005
01 Jan - 31 Jan 2006
01 Feb - 28 Feb 2006
01 Mar - 31 Mar 2006
01 Apr - 30 Apr 2006
01 May - 31 May 2006
01 Jun - 30 Jun 2006
01 Jul - 31 Jul 2006
01 Aug - 31 Aug 2006
01 Sep - 30 Sep 2006
01 Oct - 31 Oct 2006
01 Nov - 30 Nov 2006
01 Dec - 31 Dec 2006
01 Jan - 31 Jan 2007
01 Feb - 28 Feb 2007
01 Mar - 31 Mar 2007
01 Apr - 30 Apr 2007
01 May - 31 May 2007
01 Jun - 30 Jun 2007
01 Jul - 31 Jul 2007
01 Aug - 31 Aug 2007
01 Sep - 30 Sep 2007
01 Oct - 31 Oct 2007
01 Nov - 30 Nov 2007
01 Dec - 31 Dec 2007
01 Jan - 31 Jan 2008
01 Feb - 29 Feb 2008
01 Mar - 31 Mar 2008
01 May - 31 May 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Oct - 31 Oct 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Mar - 31 Mar 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Oct - 31 Oct 2009
01 Mar - 31 Mar 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Jul - 31 Jul 2010

Misc
Subscribe with Bloglines
XML: RSS Feed
Powered by Pivot - 1.40.5: 'Dreadwind'

Tuesday 22 Mar '05 -Jammer

Burgemeester b°b

Sorry Bob, niets ten nadele van jouw kwaliteiten, maar dit was toch een totaal ondemocratische grondwetswijziging geweest op basis van die paar schamele zeteltjes voor D66… Helaas betekent het wel dat D66 nog minstens tot 2010 bestaansrecht heeft. K*T!

Dan maar slijmen bij beatrix.

Wat een anticlimax voor D66 zeg. Ze hebben 39 jaar gehad om aan de plannen te werken, draagvlak te creeren en te vertellen waarom een gekozen burgemeester belangrijk is, ze hebben in meerdere coalities gezeten, ze hebben nu een dedicated minister voor dit soort plannen… en ze krijgen het niet voor elkaar. Ze hebben kansen genoeg gehad lijkt me, dus wie doet er dan iets niet goed? De PvdA (je mag hier ook Wiegel invullen) die tegen stemt of D66 die gewoon politieke lichtgewichten blijken te zijn.
Zouden ze hier nu wéér geen consequenties aan verbinden? Dan mogen ze iedereen die bij de volgende verkiezingen nog op D66 stemt het kiesrecht afnemen. Als je je stem geeft aan een partij waarvan je weet dat ze politiek niets klaarspelen, dan heeft dat toch net zo weinig met democratie te maken?

Hm… niet eens met Henk. Als je gisteren hebt opgelet heb je gemerkt dat deze flater compleet aan ‘links’ politiek Nederland aan te rekenen is. De deur naar een hervorming van het burgemeestersambt wordt dichtgegooid door progessieve partijen als de PVDA, GL en SP. Raar, maar niet als je bedenkt waarom. Ze zitten dit keer niet in de coalitie, dus hebben ze (te) weinig invloed op de uiteindelijke uitwerkingswet… Dus eigenlijk op totaal oneigenlijke (en egoistische) gronden wordt de grondwetsherziening afgeschoten en uitgesteld tot in een regeringsperiode waar deze partijen wel invloed kunnen uitoefenen op de uitvoering. Kijk, en dat heeft weinig met democratie te maken. Je raadt nooit van welke partij ik gisterenmiddag lid ben geworden.

Vind de hele huidige politiek maar een stelletje r*kkers, met uitzonderingen van enkelen.
Excuses voor deze ongenuanceerde uitspraak…het enige positieve dat ik kan bedenken over sommigen is dat ze in ieder geval de loeizware taak op zich nemen om (mensen onder) ons te vertegenwoordigen.

Ze praten over “de burger”, alsof het het gepeupel in de laagten is. “Klanten” zou beter zijn…de nederlandse staat mag wel wat klantvriendelijker worden. Lappen alles aan hun laars en “demoniseren” de goede sfeer in Nederland. Nederland is toch leuk, mensen? Ga de straat op met een lach, in plaats van dat gesjaggerijn. Ik stel de politiek ook aansprakelijk voor de sfeer die nu in Nederland hangt. Iedereen is bang om geld uit te geven, iedereen luistert naar het Opperbalkje en lijdt pijn (waar dan? ik zie geen pijn mensen!) en voelt zich alsof de broekriem wel degelijk aangetrokken is. Klaagt over de euro. Hebben we het nu echt zo slecht? Shit, ik moet ook nog een Mp3-speler, heb niet eens geld voor een iPod, die kosten maar 439 euro en ik kan er niet eens een betalen. Moet ook nog een DVD-thuisbioscoopset en mijn TV is te klein. En maar klagen. De meeste mensen die klagen hebben daar niet zoveel reden toe, anders dan de mensen die het echt moeilijk hebben…

Een positieve instelling helpt wel hoor!

Voor D66 is er maar 1 uitspraak: “jammer joh!” Waarschijnlijk hebben ze het vanaf het begin al bedacht, coalitie met bepaalde lieden zonder bepaalde lieden op voorwaarden waar je dan later gewoon toch maar gewoon niet mee akkoord gaat.

Is het wel een goed idee, zo’n gekozen burgemeester? Als het aan mensen ligt werd Pim Fortuyn Premier. Nou ja, we zullen het wel leren uit de toekomst, hij zal er natuurlijk eens komen, al is het in 2066…

[flauw]
volgens mij hebben er heel wat meer mensen op de PvdA gestemd dan op D66, dus democratie is hoe dan ook een twijfelachtig begrip
[/flauw]

Toch vind ik het redelijk schrijnend dat D66 dit soort kerntaken die ze op zich hebben genomen in 1966 nog steeds niet volbracht heeft. Dat noem ik gewoon gestuntel. Het ligt niet aan de kiezers, het ligt niet aan een permanente plek in de oppositie, het ligt gewoon aan het onvermogen van D66 om met de verdediging (in dit geval op de linkervleugel) af te rekenen, en om een politiek doelpunt in te schieten. De PvdA heeft (net zoals SP en GL) het recht om in de Eerste Kamer te stemmen wat ze willen. Anders kunnen we de Eerste Kamer inderdaad beter afschaffen. Het is een blunder dat ze bij D66 de dwarsliggers niet over de streep hebben kunnen trekken. De nare spelletjes zoals de PvdA die speelt zijn inherent aan het vakgebied.
If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen. Dog eat dog. Etcetera.

Het zit me toch hoog. Ik ben niet voor een gekozen burgemeester (sorry bOb, je moet idd maar even Bea versieren), maar wind me wel erg op over het consequente falen van D66. Vergeet eventjes niet, het gaat hier niet om een of ander proefballonnetje, het gaat om de enige strohalm die ze in het regeerakkoord hebben kunnen krijgen. Nota bene een van de “kroonjuwelen” van de partij. Dan is het toch als partij alle hens aan dek om te zorgen dat je dat ene (licht)puntje dat jou als partij nog rest keihard scoort? Hard tegen hard, game on!

Anyway: Desillusie66, de zoveelste episode. Iedereen van onze leeftijd of ouder moet gisteravond eventjes met een glimlach terug hebben gedacht aan de Nacht van Wiegel, en hoe Deurmat66 daarna over zich heen heeft laten lopen door Tjeenk Willink en de rest. D66 gedraagt zich consequent (dat wel) als een naief schooljongetje dat het goed bedoelt, maar toch altijd gepest wordt. 1 op 1 houdt hij zich goed en kan hij met iedereen wel overweg, maar zodra hij zich in een groep begeeft wordt hij automatisch het lulletje. Ze tonen wel lef (waarvoor hulde, ga maar eens als iniminipartij in een coalitie zitten) maar hebben van politiek niets begrepen (waardoor ze mijn stem voorlopig niet verdienen). Het kunnen nog zulke goede bestuurders zijn met nog zulke goedbedoelde ideeen, voor de PvdA was dit een easy target om hun eigen belang te laten zegevieren (ik kan ze geen ongelijk geven, laat staan het hen kwalijk nemen). Goede bestuurders met goede ideeen kunnen beter (top)ambtenaar worden, niet politicus.

bOb, ik weet niet of je behalve lid ook actief lid gaat worden. Zo ja: doe er wat aan!

Henk, ik ben het volkomen met je oneens, volgens mij wordt D66 door de overige regeringspartijen volkomen genaaid… maar zullen we dat maar aan de hand van een biertje uitvechten?

Ja, we pakken er een biertje bij. Je bent van harte welkom in de Pijp, ik moet je nog steeds de leuke kroegjes daar eens laten zien. Al weet ik niet of het er gezelliger op gaat worden als we onze blik op de politiek van de afgelopen tijd naast elkaar gaan leggen.

To be genaaid or to be wordt genaaid?

In andere woorden: als je genaaid wordt laat je je toch ook naaien?

Exact 1 maand later laat Pechtold even zien wat voor vlees we in de kuip hebben bij D66 op landelijk niveau (zie link).

Leestip: Politiek voor dummies

was dat nou positief of negatief bedoeld?

Allereerst drie vraagjes:
A) Sinds wanneer is legalisatie van softdrugs in het belang van D66?
B) Sinds wanneer is legalisatie van softdrugs een belang in het belang van bestuurlijke vernieuwing?
C) Vind je het niet een beetje een politiek spasme?
Kijk, het is prima dat hij een mening heeft, maar als hij wil dat er daadwerkelijk iets gebeurt kan hij beter eerst met zijn fractie of met zijn coalitie praten voordat hij in Venlo zijn nieuwe kroonjuweel aankondigt. Alhoewel, z’n coalitie werkt toch niet mee omdat die hun werk hebben afgebakend in het regeerakkoord en bij z’n partij valt weinig invloed op wetgeving in NL of Europa te halen.
Bovenstaand postje is dus negatief bedoeld, omdat ik iets belangrijks mis in Pechtolds aanpak: een mooi gesmeed politiek plannetje. Zomaar ergens je mening uitroepen is van LPF niveau.

Oh ja, biertje?

Please enable Javascript (and reload this page) to add any comments.

  
Remember personal info?

Emoticons / Textile

Last van spammerts, dus even de volgende vraag beantwoorden aub en ik ga hier geen hints geven... As je het niet weet, ben je het niet waard om hier commentaar te leveren
 

  (Register your username / Log in)

Notify:
Hide email:

Small print: All html tags except <b> and <i> will be removed from your comment. You can make links by just typing the url or mail-address.

terug naar start